KOBIETY GLOBALNE W ŚWIECIE START-UPÓW

KOBIETY GLOBALNE W ŚWIECIE START-UPÓW

Marta Zucker

Wyd. PWN

Warszawa 2016

Ilość stron: 192

ISBN: 978-83-01-18614-2

Ocena (subiektywna): 5-/5

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu PWN

Książka ,,Kobiety globalne w świecie start-upów. Rozmowy w Dolinie Krzemowej” jest kontynuacją książki ,,Igrzyska talentów w Dolinie Krzemowej. Rozmowy z mistrzami start-upów”. 

Tym razem mamy do czynienia z silnymi, przedsiębiorczymi kobietami, które biorąc wszystko w swoje ręce udawadniają sobie, ale też innym kobietom, które wahają się przed pierwszym krokiem, że wszystko jest możliwe. Wielu kobietom brakuje w biznesie pewności siebie, odwagi, a przy tym wykazują się dużą pomysłowością. Jednak zbyt niska samoocena, duża własna krytyka spychają kobiety na dalszy plan w świecie przedsiębiorczości. Bohaterki książki chcą jednak obalić ten powielany stereotyp. Wiele z nich postanowiło zawalczyć w świecie do tej pory opanowanym przez mężczyzn i wykazać się swoimi umiejętnościami i zdolnościami. Czy w efekcie dorównały mężczyznom? Czy zrealizowały własne biznes plany? 

Dolina to skupisko mądrych, progresywnie myślących ludzi, którzy stale kwestionują status quo i tworzą nowe rzeczywistości. Z drugiej jednak strony to zamknięty „ekosystem”, co oznacza, że wiele osób ma podobne przemyślenia na różne tematy.

        Do doliny tej wkroczyły również bohaterki książki, które opowiadają o słabościach, ale też o mocnych stronach biznesu. Na swoich przykładach omawiają możliwości jakie czekają na prężne, przedsiębiorcze, inteligentne kobiety. Droga nie jest łatwa, jednak warta wysiłku.

      Autorka w zwięzły sposób prowadzi rozmowy z kobietami sukcesu wypytując o atrakcyjność pracy w start-upach, o amerykański sen czy europejskie uprzedzenia i globalne myślenie. Innymi poruszanymi tematami w książce jest spełnienie zawodowe, posiadanie dziecka w drodze na szczyt, tolerancja czy chociaż by kobiety w branży technologicznej.  

   Książka przeznaczona jest dla silnych kobiet, które chcą rozwinąć skrzydła w swojej branży, wypłynąć na szersze wody. Ale nie tylko.  Bo książka ma w sobie tyle motwacyjnej siły, że nawet te osoby, które nie marzą o  własnej firmie, a chcą być bardziej pewne siebie powinny sięgnąć po ten tytuł. Bardzo motywująca, energetyzująca lektura