SEALFIT

SEALFIT

W OSIEM TYGODNI DO SPRAWNOŚCI KOMANDO FOK

Mark Divine

Wydawnictwo SQN

Ilość stron: 318

ISBN: 978-83-7924-652-6

Ocena (subiektywna): 5+/5

                  Do tej pory, wiele było książek, w których autorzy nawoływali i motywowali do zdrowego trybu życia. A wszystko za sprawą wysiłku fizycznego oraz diety. Jednak ta książka to zupełnie coś innego. Tym razem autor przekonuje czytelnika, że w 8 tygodni można dojść do sprawności komandosa Fok.  A to oznacza, że po całej serii treningów, czytelnik będzie wykonywał czynności wymagające siły bez odpoczynku, a to z kolei przygotuje go na niespodziewane wydarzenia. Misją książki nie jest jedynie współzawodnictwo jako droga do wygrywania, ale życie w podwyższonej jakości. Siła wykorzystywana, o której mowa w książce, to nie tylko siła mięśni, ale przede wszystkim siła rozumu. To ona powoduje, że prawdziwie silny człowiek nie manifestuje swojej przewagi. Jednak, aby to osiągnąć, wcześniej należy przygotować swoje mięśnie do ciężkiej pracy, polegającej na utrzymaniu całego ciała w doskonałej kondycji. 

    Najważniejszy, według autora, do realizacji każdego celu jest umysł. Podaje on wskazówki jak rozwinąć swoje umiejętności by umysł stał się silniejszy. Przykłady właściwego oddychania, wizualizacje czy wewnętrzny dialog to tylko część przykładów, o których autor wspomina w tej części książki. Porusza on również temat emocji, wydolności organizmu czy sposobów uspakajania się. Wszystko poparte przykładami. „Bo trening to nie tylko ćwiczenia fizyczne”. 

   Nie może tu  również zabraknąć tematu odżywiania. Autor nie podaje gotowych przepisów, nie narzuca składników, które trzeba przyjmować każdego dnia o określonej godzinie. W zamian za to omawia zasady dobrego odżywiania w oparciu o doniesienia naukowe. Wszystko po to by samemu, rozsądnie komponować i spożywać posiłki. 

     Największą część książki stanowią ćwiczenia. Zgodnie z tytułem, zestawy ćwiczeń podzielone są na tygodnie. Każdy tydzień poprzedzony jest krótkim wstępem. To tutaj znajdziemy ogólne wskazówki i podpowiedzi do ćwiczeń, ale również informacje, które dla wprawnego ćwiczącego są niezbędne. We wstępach tych zawarty jest również element motywacji, co pozwala w łatwy sposób przejść do ćwiczeń. Każde ćwiczenie jest opisane  i zaopatrzone w zdjęcie lub filmik umieszczony na specjalnej stornie www. Część ćwiczeń (z przykrością stwierdzam) przeznaczona jest do ich wykonywania na świeżym powietrzu lub na siłowni. Do wielu z nich potrzebny jest sprzęt – sztangi, elektroniczne wiosła itp. Jednak nie umniejsza to atrakcyjności dobranego zestawu ćwiczeń. Ćwiczenia są tak dobrane, iż niezależnie od płci i zaangażowania treningowego, każdy jest w stanie je wykonać. 

              Polecam książkę, głownie za to, że zestawy ćwiczeń są atrakcyjne i nie nudzą się. Można jedynie zyskać. Nie pozostaje mi nic innego jak iść poćwiczyć.